Mennyit jelent egy hetes pihenő a futóteljesítményünkben?

Összehasonlítottam futásom adatait az egy hetes pihenés következményeinek igazolására

Az elmúlt héten nem futottam egy métert sem.
Úgy éreztem, szükségem van egy kis pihenőre, sokat futottam és nekem, komoly teljesítményeket sikerült elérnem:

4x a Bazitai hegy megfutása 21 km - 2:10 perc
36 km - a leghosszabb futásom - 3:30 perc
PB - az egyórás futásom 11.87 km, új rekord
PB - 12 perces teszt 2.69 km, új rekord

S e teljesítmények mellett minden másnap 12 km - t futottam, a szokásos körömet. Nem igazán fordítottam figyelmet a pihenésre, s e teljesítmények után is megfutottam másnap a szokásos 12-őt.
Szóval fáradtnak éreztem magam. Úgy éreztem, bárhol, bármikor eltudnék aludni, nehezen mentem le a lépcsőkön, meg ilyesmi... Ezért úgy döntöttem, egy hét pihenőt adok magamnak. Ez éppen egybe esett az áprilisi téllel ;-) így a nagyon zord itélet időben nem futottam... már úgy is elegem volt a sok hidegből!

Az egy hetes pihenőben semmit sem csináltam. (nem helyes!) Többször sétáltam nagyokat, de komoly edzést nem végeztem. Pihentem. Lazítottam. A negyedik nap éreztem először, hogy újra van erőm. Aztán hatodik, hetedik nap már benne volt a bugi a lábamban, nagyon mentem volna futni ;-)

Ma futottam először és végre újra megfuthattam a szokásos 12 km-es Gébárti körömet, amit nagyon szeretek, mert szép útvonala van, természet, tópart két kicsi emelkedővel és egy klassz hosszú egyenessel, kb. másfél kilométer, ami sunyin lejt, így igen jól lehet tempózni azon a szakaszon, úgy nyolc kilométernél.

Tapasztalat:
A legszembetűnőbb különbség az azonos útvonal megtétele között, (pihenő előtt és utána), hogy az átlag pulzusom sokkal magasabb lett mint előtte! Annak ellenére, hogy a mai futásom négy perccel lassabb lett, mint márciusban, amikor elértem a két PB-t, a legjobb 12 perc és a legjobb egy órás futás eredményemet. Adatok:

március 26. - 12 km - 152 bmp - átlag pace 5.05min/km - idő 1:01 perc
április 24 - 12 km - 157 bmp - átlag pace 5.27min/km - idő 1:05 perc

Egy hetes kihagyás ennyit jelent a teljesítményemben. Rosszabb a futási idő, jelentősen magasabb pulzussal teljesítettem a megszokott 12 km-es körömet. (Na jó az is benne van, hogy amikor azt a jó teljesítményt elértem 7 fok volt, igazi futóidő, borult időben, ma pedig sütött a nap és 10 fokkal volt melegebb)

De pihenni kell. A "nagykönyv" szerint, akkor járunk el helyesen, ha úgy építjük fel az edzésünket, hogy a harmadik héten kicsit visszaveszünk és pihenős hetet csinálunk. Ha ez kevés, akkor mint én, le is állhatunk a futással, esetleg egy kiegészítő mozgást (nem úgy mint én) végezhetünk, kerékpár stb...
Jó futást minenkinek! Csak módjával! És aludj sokat!
2017 március 26. - a legmagasabb pulzusom 163 bmp

2017 április 24 - a legmagasabb pulzusom ugyna azon a helyen, lassabb tempónál 179 bmp
2017 március 26

2017 április 24

Megjegyzések