Ugrás a fő tartalomra

Új egyéni csúcs félmaratonon! - New personal best on halfmarathon

Lenti. 2016.11.20. Iszkiri Futónap - Fuss át az őszből a télbe...
21,4 km - 1:51:12 a hivatalosan mért időm
az órám, illetve az Endomondo és a Strava szerint 1:48:46

Az különböző mérések közti időkülönbség megér egy misét.
Mi számít personal bestnek? Amit a chipes időmérés mutat (1:51:12) vagy az órámról letöltött adatok alapján a Strava és az Endomondo is jóval kedvezőbb időt mutat... egy negyvennyolc.
Mindegy. A hivatalos, chipes mérő adataihoz tartom magam, tehát Lentiben futottam futóéletem leggyorsabb félmaratonját: 1:51:12
ja, és kategóriámban 4.hely



A befutásom pillanata
A versenybeszámoló:

Mindenképp egy jó időt szerettem volna futni, (1:55 alatt kicsivel ) hisz tudtam, minden eddiginél (1:56:35) jobbat tudok, csak a körülmények nem kedveztek eddig számomra.
Lenti alkalmasnak tűnt, jókat hallottam a pályáról, nem hehéz, két sunyi emelkedővel tarkítva és hogy milyen szép. S valóban az ;-)

Nevezés, szervezés, előkészületek mind-mind profin megoldva a helyi futóklub részéről, dícséret ezért nekik mindenképp. Jó futóidő volt, hat - hét fok, párás levegő, sokat vacakoltunk Mónikával, hogy kell öltözni?
Egy szál "zaszos" póló és háromnegyedes nadrág mellett maradtam. Mint kiderült jó választás volt, hisz 17 kilométernél kisütött a nap, meleg volt akkor, 12 fok.

Terveztem, hogy magam oldom meg a frissítést, nem állok meg sehol, ezért egy gélt és másfél deci iso italt vittem magammal.

Rajt után egy kilométert együtt futottam Kolcsárné Sárecz Évával. Remek tempóban kezdett s éreztem, ez erős lesz nekem, úgyhogy hagytam elfutni kicsit. De aztán valahogy látótávolságban maradt, gondoltam, ő profi, megpróbálok a nyomában maradni. 5 - 5:15 ben futott és én utána.

12 kilométernél frissítettem először. Megettem a gélt és ittam egy kortyot.
Továbbra is Éva mögött futottam. Jókat szórakoztam magamban, hogy ő most az én nyulam (nem is tudja) és húz magával...

A lenti temetőt elhagyva kicsit unatkoztam. 13-16 kilométer között. Semmi figyelemre méltó, szép lapos táj. Csak a kerékpárút aszfaltjára festett motiváló magyar és angol nyelvű feliratok, idézetek hoztak futásunkba némi izgalmat. Ezt az ötletet kifejezetten élveztem!

16 kilométer. Befelé az erdőbe.
Több kép is készült rólam egészen hátúlról...
Néha ráfutottam Évára, néha leszakadtam. Mosolyogva néztem, ahogy ő lazán, könnyedén futott, evett, ivott, mosogatott, takarított... olyan konfortosan futott, mindentől és mintenkitől függetlenül. (példakép!)

17 kilométer. Lentiszombathely. Ekkor arra godnoltam, "basszus, már csak négy kilométer és vége ennek a futamnak is!" ... többet szeretnék futni, még többet...
Aztán e gondolataimból kizökkentett egy emelkedő ;-)

18 - nál az utolsó frissítőpont. Megfordult a fejemben, kellene inni, mert egyre melegebb van és nekem már semmi anyagom nem volt. De aztán ott hagytam a részem az asztalon.

Már csak két kilométer volt vissza. Mumorból kiérve megláttam a Lenti templom tornyát. Éhes lettem és aggódni kezdtem, hogy leesik a vércukrom.... mégis csak kellett volna inni...

Lentibe érve ránéztem az órámra: 1:49:20 percet mutatott. Oh, basszus, elment a hajó, 40 másodperc alatt nem érek be, hogy a tervem megvalósítsam... - már lassítani akartam, amikor!
...észbe kaptam! de hát a terv 1:55 volt!! hát nagyon jót futok! Umberto! igyekezz, hogy még jobb legyen! Minden erőmet összeszedtem, hogy még meghuzzam a végét.

Összegzés:

Örülök az eredményemnek!
Az idei versenyszezon ezzel számomra véget ért. (Szilveszerkor nem futok. Munka van.)
Ezért is fontos volt számomra, hogy egy pozitív eredménnyel mendjek téli pihenőre és kezdjem meg a felkészülést a jövő évi futásokra.

Később, egyébként Éva elmesélte, hogy mennyire jó volt neki, hogy mögötte futok. Motiváltam, amikor holtpontjaiban volt, hogy fusson tovább, végig hallotta, hogy a nyomában vagyok... Szóval egymást motiváltuk. Ő húzott engem, én pedig toltam őt.. ja második lett a nők között! ;-)

Mónika a fájdalmak ellenére is jobbat futott mint a wizzair-en. kereken két óra alatt teljesítette a távot Imolával együtt, kézenfogva érkeztek a célba.


Képek:
Nevezek.
Online előnevezés nem jön be nekem, mert soha nem lehetek biztos abban,
hogy tudok e indulni a versenyen vagy sem...

A start

Itt fut a "nyulam, Éva"

Mónival közös nyújtás 
Az útvonal...
(Köszönöm a fotókat Both Martinnak és Kopecskó Jánosnak)

Megjegyzések

Roland üzenete…
Umberto, gratulálok, csak így tovább!
Sólyom üzenete…
Gratulálok! :)
Lőrincz Endre üzenete…
Köszi a beszámolót ügyi vagygratula ismét kedvet kaptam hogy jövőre én is elmenjek bár nem vagyok versenyre járó😊
Babati Zsolt üzenete…
Gratula a PB-hez! Csak így tovább!
Gyula Járfás üzenete…
Akkor jövőre megyünk ott a helyünk.

Irma Ónodi üzenete…
Gratulálok Neked!!!!Jó "pihenést"! ☺☺����
Umberto Pezzetta üzenete…
köszönöm Endre, olyan hátsó szándékkal is írtam e beszámolót, hogy talán többieknek is kedve támad és jövőre nagyobb csapattal futunk Lentiben
Umberto Pezzetta üzenete…
Köszönöm szépen!
Umberto Pezzetta üzenete…
Ha a munkám engedi megyünk igen s remélem többen is a zaszból!
korpa üzenete…
Gratulálok! Egyben az egész futóévedhez is.
Umberto Pezzetta üzenete…
Köszönöm Barátom! Vártunk ám benneteket Lentiben, hisz láttuk, hogy érdeklődtök Lillával együtt az esemény iránt, de aztán nem jöttetek...

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mennyit jelent egy hetes pihenő a futóteljesítményünkben?

Összehasonlítottam futásom adatait az egy hetes pihenés következményeinek igazolására

Az elmúlt héten nem futottam egy métert sem.
Úgy éreztem, szükségem van egy kis pihenőre, sokat futottam és nekem, komoly teljesítményeket sikerült elérnem:

4x a Bazitai hegy megfutása 21 km - 2:10 perc
36 km - a leghosszabb futásom - 3:30 perc
PB - az egyórás futásom 11.87 km, új rekord
PB - 12 perces teszt 2.69 km, új rekord

S e teljesítmények mellett minden másnap 12 km - t futottam, a szokásos körömet. Nem igazán fordítottam figyelmet a pihenésre, s e teljesítmények után is megfutottam másnap a szokásos 12-őt.
Szóval fáradtnak éreztem magam. Úgy éreztem, bárhol, bármikor eltudnék aludni, nehezen mentem le a lépcsőkön, meg ilyesmi... Ezért úgy döntöttem, egy hét pihenőt adok magamnak. Ez éppen egybe esett az áprilisi téllel ;-) így a nagyon zord itélet időben nem futottam... már úgy is elegem volt a sok hidegből!

Az egy hetes pihenőben semmit sem csináltam. (nem helyes!) Többször sétáltam nagyokat,…

In memorian Hári Gyula - 30 km

30 km futás Hári Gyulára emlékezve
Hári Gyula, Zala megye első ultrafutója, aki dobogós volt a Spartathlonon, Nován született. Hatvan éves lenne. Születésnapja alkalmából emlékfutást szervezett Bérces Edit, ultrafutó, világbajnok.
A program úgy alakult, hogy péntek este egy fórumot tartottunk, ahol találkoztam néhány sok (nagyon sok) kilométeres ultrafutóval, akik megosztották Hári Gyulával kapcsolatos emlékeiket az érdeklődőknek.
Másnap, 18-án, szombat délben a novai temetőben tartottunk egy pár perces emlékezést. Sok futó aláírásával díszített fehér szalagot helyeztünk el a sírján.

Sergyán Gábor és jómagam fél kilenckor indultunk útnak szombat reggel, Zalaegerszegről, hogy aztán harminc kilométert megfutva érkezzünk szülőfalumba, Novára. (Pali bácsi, akinek a lábában 256 ezer kilométer van már és 78 éves) korábban indult, tekintettel a lassabb tempójára.
Enyhe izgalommal szedtem a lábam, hisz a harminc kilométer azért mégis csak harminc kilométer. Nem beszélve arról, hogy három nappal …

Leghosszabb futásom: 36 km

Az úgy volt, hogy nagyon ráértem. És ha már olyan nagyon ráérek, gondoltam, futok egy hosszút, csak, hogy valami különleges is történjen mindennapi futásaim közepette. (itt a verseny szezon, de úgy jött ki, hogy eddig sehol sem tudtam elindulni...)
Szombat délelőtt (tegnap) estem neki a távnak, igaz még az indulás előtt egy órával sem voltam biztos az útvonalat illetően. Két tervem is volt, de aztán a simább útat választottam, ha már 36-38 km körülit szerettem volna mindenképp abszolválni, ne nehezzítsem meg a dolgom feleslegesen.

       Tízkor indultam, körülbelül 12 fokban s végül a Zalaegerszeg - Zalacséb - Zalaegerszeg útvonal mellett döntöttem. Az eleje nagyon jól ment, könnyedén tartottam az 5 - 5:20 -as tempót. Tíz kilométer hamar meglett (második legjobb időmmel). Az volt a terv, hogy elfutok valahová és onnan vissza. Tehát 18 kilométernél, bárhol is vagyok, megfordulok. Ez a forduló Zalacséb túloldalán érkezett el. Ekkor már gondban voltam a frissítéssel. (két deci i…