Ugrás a fő tartalomra

10k verseny, Keszthely

10k - 48:27 új PB - 50+Kat. 1.hely a melegben! 2016.06.04.

Bővebben:
Zalaegerszeg. Reggel negyed kilenckor, reggelizés közben jutott eszembe, nem is tudjuk pontosan honnan indítják a versenyt. Mobilon Móni rákattant a verseny weblapjára és döbbenten mondja: előre hozták a start időpontját tíz óráról negyed tízre!
Első gondolatom az volt, ez a verseny is elment... Egy óra múlva rajt! A rajtcsomagok átvételi határideje nyolc harminc... szóval minimálisra csökkent az esély, de azért kocsiba vágtuk magunkat és húsz perc alatt (újabb egyéni csúcs) Keszthelyen voltunk. Csak remélni tudom, hogy a traffik éppen nem dolgoztak...
Keszthely. Rajtcsomagok átvétele, Ludmány család és egy kis mozgás bemelegítés gyanánt, gyors gél... és már ott álltam a rajtvonalon a tömegben. Móni sérülés miatt sajnos nem indult el.
Rajt - Cél képek - Vaski Mónika felvétel

A verseny:

A titkos tervem egy élvezetes verseny, 50 perc alatti idővel volt...

158 induló tülekedett a szűk úton. Komoly bolyba kerültem, akik a felpörgött érzékszerveim jelzései szerint elég lassú tempóra álltak be s hogy ne ragadjak le, megelőztem őket. Furcsa mód kellemes iramban kezdtem futni, de feltűnt, hogy alig van előttem futó. Ránéztem az órámra, 4-s pace!!! Oh, jaj, futott át az agyamon, ez nem lesz jó, ez fenntarthatatlan! Pulzusom 173! Mindenképpen lassítanom kell! Fokozatosan vettem vissza az iramból, három kilométernél még 4.30as tempót diktáltam, viszont a pulzusom sehogy sem ment lejjebb. Az ideális utazó sebességem 5-s tempó 165-s szívritmussal lett volna... Szomjas is voltam, hisz a gélt a start vonalon nyeltem le és meleg is volt már. Egy profi fotós készített rólam egy sorozatot, mert egy extra attitűddel ajándékoztam meg ;-)
Így telt el az első öt kilométer.

Vissza futottunk a bázisra. Tetszett, ahogy ismeretlenül is biztatnak bennünket, Móni fotózott és kiabált, nagyon jó az időm. Persze, hogy jó, hisz olyan tempóval futok, mint még soha! Azt nem ellenőriztem, hogy mennyi a full időm, csak a szívritmusommal voltam elfoglalva. Féltem, hogy a végére elfogy az erőm. A második öt kilométer nem ugyan azon a pályán haladt, mint az első. Most a parton futottunk végig, horgászokon át. Érdekes kontraszt volt, ők a parton görnyedve gubbasztottak, mi egy lépéssel a hátuk mögött izzadva, lihegve tempóztunk. Volt egy frissítő pont, ahol egy kis vizet locsoltam a számba, de nem ittam. Elhagyva a partot a kerékpár úton folytattuk, mint a bagodi futamon. Nagyon vártam már a fordítót, mert az azt jelentette, hogy a verseny utolsó szakasza következik, körülbelül 2.5 km. 5.05 tempóval futottam, de a pulzusom veszélyesen magas volt ekkor, 177!  Muszáj volt sétálnom kicsit... Ötven métert sétálva lestem az órám, mikor jövök ki a maxból. 160-ra engedtem vissza a pulzusom és újra nekilódultam.

Vaski Mónika felvétele - 
Fordító után kicsit jobban ment, de a pulzus megint csak 173. Ekkor már kezdtem elkészülni erőmmel. a lassabb tempót is csak igen magas pulzus számmal tudtam tartani. Szenvedtem. Tempó még mindig 5.05. Ez jó lesz, ez még megy... Nem erőlködök, ha ezt tudom végig tartani (már csak másfél kilométer volt vissza) akkor meg lesz az ötven alatti és sikerül teljesíteni a tervem, gondoltam. Lábaim rendben voltak, csak a mellkasomban éreztem a nyomást. Elővettem a képzeletbeli ostorom és hajtottam magam. Gyerünk Umberto! Elfutottad az elejét, de van még tartalék! Gyerünk! Aztán meghallottam a speaker hangját. Közel vagyok! S feltűnt a befutó is. Kapuk, kapuk után és nem tudtam mikor vagyok a célban! Móni kiabált: Meglesz! Ettől erőre kaptam, elkezdtem sprintelni. De még egy kapu, köröztem a tömeg között. Végre feltűnt az igazi Cél! Felemelt karokkal futottam át rajta, ahogy azt ilyenkor kell ;-)
Móni karjaiba rogytam, a versenyt segítő csajszi alig tudta a befutó érmet a nyakamba akasztani. Szédültem. Lefeküdtem a fűbe...

158 iduló - abszolútban 26. - férfiak mezőnyében 22.
Itt nem csináltak korcsoportos bontást, de megnéztem
az 50+ korcsoportban, ahova én tatrozom, Első hely!!! 


A verseny után:
Konklúzió: Szóval hevesen, elfutottam az elejét. Októberben, Bagodban túl óvatosan futottam (54.30), sok maradt bennem... itt viszont ellenkezőleg, nagy tempót diktáltam az elején és alig maradt erőm a végére. Pedig gyakoroltam ezt is, milyen mikor gyorsan kezdek és próbálom tartani a a tempót amíg lehet... Az eredeti taktikám az volt, hogy ötös tempóval futok hat-hét kilométerig és aztán ami a csövön kifér a maradék erőmmel, de így, hogy gyakorlatilag az autóból a start vonalra szálltam ki... szóval nem tudtam agyban rákoncentrálni a versenyre, ezért történhetett minden úgy ahogy történt.
Az eredménnyel elégedett vagyok. De az igazsághoz az is hozzá tartozik, hogy  ez a 10k nem volt 10k... órám szerint csak 9.59 kilométert futottunk...
Jó volt Keszthelyen futni!

A hivatalos végeredmény itt olvasható.

Képek és adatok:






Megjegyzések

korpa üzenete…
Gratulálok, most már csak az van hátra, hogy nem elfutva az elejét, valóban 10km-en is megmutasd, hogy benned van az 50 perc alatti idő. Onnan pedig tovább lehet építkezni az 1:45-ös félmaratonig őszre, nem mondom, hogy ez automatikus, de egyértelműen megoldható :)
Umberto Pezzetta üzenete…
Köszönöm Attila, valóban bennem van az ötven alatti idő ;) hisz ha a plusz négyszáz métert még hozzá veszem, akkor is megvan, persze ha beérek :-)
a félmaratonra az idén nagyon készülök, 1:50 alatt szeretném teljesíteni...
korpa üzenete…
Az 1:33-as 400m az 3:52es tempó, csak szólok :) De egyértelmű, hogy nagyon ott vagy már a határon.
Umberto Pezzetta üzenete…
Szeretem ahogy motiválod az embert ;-)
Balatonfüreden megmutatom! ;-)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mennyit jelent egy hetes pihenő a futóteljesítményünkben?

Összehasonlítottam futásom adatait az egy hetes pihenés következményeinek igazolására

Az elmúlt héten nem futottam egy métert sem.
Úgy éreztem, szükségem van egy kis pihenőre, sokat futottam és nekem, komoly teljesítményeket sikerült elérnem:

4x a Bazitai hegy megfutása 21 km - 2:10 perc
36 km - a leghosszabb futásom - 3:30 perc
PB - az egyórás futásom 11.87 km, új rekord
PB - 12 perces teszt 2.69 km, új rekord

S e teljesítmények mellett minden másnap 12 km - t futottam, a szokásos körömet. Nem igazán fordítottam figyelmet a pihenésre, s e teljesítmények után is megfutottam másnap a szokásos 12-őt.
Szóval fáradtnak éreztem magam. Úgy éreztem, bárhol, bármikor eltudnék aludni, nehezen mentem le a lépcsőkön, meg ilyesmi... Ezért úgy döntöttem, egy hét pihenőt adok magamnak. Ez éppen egybe esett az áprilisi téllel ;-) így a nagyon zord itélet időben nem futottam... már úgy is elegem volt a sok hidegből!

Az egy hetes pihenőben semmit sem csináltam. (nem helyes!) Többször sétáltam nagyokat,…

In memorian Hári Gyula - 30 km

30 km futás Hári Gyulára emlékezve
Hári Gyula, Zala megye első ultrafutója, aki dobogós volt a Spartathlonon, Nován született. Hatvan éves lenne. Születésnapja alkalmából emlékfutást szervezett Bérces Edit, ultrafutó, világbajnok.
A program úgy alakult, hogy péntek este egy fórumot tartottunk, ahol találkoztam néhány sok (nagyon sok) kilométeres ultrafutóval, akik megosztották Hári Gyulával kapcsolatos emlékeiket az érdeklődőknek.
Másnap, 18-án, szombat délben a novai temetőben tartottunk egy pár perces emlékezést. Sok futó aláírásával díszített fehér szalagot helyeztünk el a sírján.

Sergyán Gábor és jómagam fél kilenckor indultunk útnak szombat reggel, Zalaegerszegről, hogy aztán harminc kilométert megfutva érkezzünk szülőfalumba, Novára. (Pali bácsi, akinek a lábában 256 ezer kilométer van már és 78 éves) korábban indult, tekintettel a lassabb tempójára.
Enyhe izgalommal szedtem a lábam, hisz a harminc kilométer azért mégis csak harminc kilométer. Nem beszélve arról, hogy három nappal …

Leghosszabb futásom: 36 km

Az úgy volt, hogy nagyon ráértem. És ha már olyan nagyon ráérek, gondoltam, futok egy hosszút, csak, hogy valami különleges is történjen mindennapi futásaim közepette. (itt a verseny szezon, de úgy jött ki, hogy eddig sehol sem tudtam elindulni...)
Szombat délelőtt (tegnap) estem neki a távnak, igaz még az indulás előtt egy órával sem voltam biztos az útvonalat illetően. Két tervem is volt, de aztán a simább útat választottam, ha már 36-38 km körülit szerettem volna mindenképp abszolválni, ne nehezzítsem meg a dolgom feleslegesen.

       Tízkor indultam, körülbelül 12 fokban s végül a Zalaegerszeg - Zalacséb - Zalaegerszeg útvonal mellett döntöttem. Az eleje nagyon jól ment, könnyedén tartottam az 5 - 5:20 -as tempót. Tíz kilométer hamar meglett (második legjobb időmmel). Az volt a terv, hogy elfutok valahová és onnan vissza. Tehát 18 kilométernél, bárhol is vagyok, megfordulok. Ez a forduló Zalacséb túloldalán érkezett el. Ekkor már gondban voltam a frissítéssel. (két deci i…