Az edzéstervről még egyszer

       A Legyen edzésterved írásomban a terv szükségességét taglaltam, hogy mennyire fontos a tervezés, hisz ez biztosítja a rendszerességet, szervezetünknek a szükséges pihenőt és gondoskodik a változatos edzésmunkáról. Arról is írtam, hogy képlékeny terv, folyton finomítom és ezáltal a körülményekhez alkalmazkodik. Viszont ez nem azt jelenti, hogy amikor úgy adódik kihagyom a futást. A tervet szentírásként kezelem. (erről majd később lesz szó)

Tehát, az edzéstervem úgy finomodott, hogy mostanában emeltem a tétet. Immár Kedden 10k-t futok, kicsit lassabban mint a verseny tempóm, mert szakemberek mondják, az ember abban a tempóban jó igazán amiben sokat fut. Ezért aztán figyelek arra, hogy ne lassuljak be, tehát a keddi futásom nem laza edzés, igen is kemény, felfogható egy jó tempófutásnak.

A csütörtöki futásom egy változatos mozgás lett az idők folyamán. (ez azért van, mert heti három edzésem van, s többet nem is igen szeretnék, szóval ezekbe kell beleférnie mindenféle edzésformának :)
Eddigi tervemnek megfelelően 4-6 kilométer volt, heti váltásban tempó futás és iramjátékos edzés, de most már kialakult egy rutin, ami annyit tesz, hogy hat kilométer a táv csütörtökönként. A warm up után egy 5x200m sprint között 100m pihenővel megcsinálom az interval részét az edzésemnek, aztán a landorhegyi lépcsősoron lépcsőzök fel s le, legalább 2x, majd innen egy komoly tempóval futok haza (kb 2.5 km) és így fejezem be az edzést.

Íme a csütörtöki edzés adatai:
Ezen jól látható a második kilométernél a 5x200 sprint lenyomata. (a zölddel jelezve a tempót). Majd a 4.5 kilométernél a lépcsőzés hatása, mind a szívritmuson és a tempón is látható.
Ez egy összetett edzés, ami azért jó, mert van benne minden olyan edzésforma amelyet hetente legalább egyszer jó ha az ember megcsinál, hogy erőnléte, tempója fejlődni tudjon, a szív kapacitása növekedjen, az izomzat épüljön és a tüdő is táguljon s egy-két hónap múlva valóban érezze a kezdő futó, hogy fejlődött. 

Egyébként a heti harmadik edzésem a hosszú futás napja, vasárnap van. Minimum 13 kilométerrel. ;-)

Kapcsolódó linkek:


E térképen is jól nyomon követhető az iramjátékos edzés,
sárga a laza, narancs a kemény és a piros színnel a maximális erőbedobással megtett távokat mutatja.

Megjegyzések